Rozwój technologii i internetu z każdym dniem przynosi nowe rozwiązania, tysiące aplikacji dostępnych online, w chmurach, na urządzeniach przenośnych i komputerach stacjonarnych. W gąszczu dostępnych rozwiązań kilka zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ mogą szybko w prosty sposób zrewolucjonizować zarówno proces komunikacji w firmie, jak i zarządzanie projektami, w których udział bierze większa liczba pracowników.
Poniżej prezentujemy pięć rozwiązań (aplikacji), które zaliczają się do tej grupy. Ich intuicyjność, prosta obsługa oraz ciągły rozwój powodują, że mogą okazać się receptą dla wielu organizacji na uporządkowanie pracy. Chodzi przede wszystkim o obszar komunikacji, która jest problemem wielu zarówno mniejszych firm, jak i dużych korporacji, ale też uporządkowania procesu zarządzania projektami – szczególnie takimi, które angażują różne osoby z różnych działów.
Co ważne, wszystkie wymienione poniżej aplikacje dostępne są dla wszystkich rodzajów komputerów oraz urządzeń przenośnych, co znacząco ułatwia z nich korzystanie wszędzie tam i zawsze, kiedy są potrzebne.
1. NOZBE
Jedna z najbardziej interesujących pozycji dostępnych aktualnie na rynku. Wciąż rozwijana aplikacja służąca przede wszystkim do zarządzania czasem, zadaniami, której wartością dodaną jest możliwość ciągłego podnoszenia produktywności.
Dzięki umiejętnemu dostosowaniu NOZBE do potrzeb organizacji, aplikacja stwarza możliwość znaczącego zmniejszenia liczby wysyłanych w ramach organizacji maili, kontrolowania zadań podzielonych na projekty wraz z kategoriami, szacowanie czasu koniecznego do ich wykonania oraz stopień ich realizacji.
Aplikacja dostępna jest w wersji płatnej z różnymi poziomami kosztów – począwszy od 19 nawet do 1600 złotych miesięcznie (dla organizacji powyżej 100 pracowników). Pozycja godna polecenia właściwie każdemu podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą, nawet jednoosobową.
2. SLACK
Jedno z kluczowych narzędzi funkcjonujących w chmurze, niezwykle przydatne w pracy zespołowej, znacząco usprawniające proces komunikacji – wymianę informację, prowadzenie korespondencji na różnych poziomach i w różnych zespołach czy przesyłanie plików.
3. EVERNOTE
Jedna z najlepszym obecnie dostępnych w sieci aplikacji do sporządzania notatek. W łatwy i intuicyjny sposób pozwala tworzyć, przechowywać i udostępniać notatki, włącznie z wysyłaniem ich mailem. Posiada możliwość tworzenia notatników przypisanych konkretnym projektom, sprawom. Notatki można współdzielić z innymi pracownikami, tworzyć online, pracować w trybie offline.
Posiada opcję bezpłatną oraz bardziej zaawansowaną – premium. Doskonale sprawdza się zarówno w organizacjach, jak w prowadzeniu gospodarstwa domowego.
4. TRELLO
Niezwykle przydatna aplikacja do zarządzania bardziej złożonymi projektami, gdzie istotne jest graficzne przedstawienie na tablicy bądź tablicach całego procesu. Pozwala to na większą kontrolę realizowanych działań, wymianę plików, oznaczanie osób, prowadzenie dedykowanego kalendarza i ujęcia wszystkiego w odpowiednich ramach czasowych.
Aplikacja pozwala na tworzenie różnych konfiguracji tablic i przypisanych do nich projektów. W podstawowej wersji jest darmowa, wersja bardzo rozbudowana przeznaczona dla dużych przedsiębiorstw kosztuje niewiele, bo 20 dolarów za użytkownika miesięcznie.
5. Aplikacje GOOGLE
Wciąż w wielu organizacjach bardzo mocno niedoceniany pakiet kluczowych aplikacji (edytor tekstów, arkusze kalkulacyjne, zdjęcia, przechowywanie plików w chmurze, klient pocztowy), który posiada dwie najważniejsze zalety: jest w pełni dostępny online, dzięki czemu istnieje możliwość edycji przez kilka osób na raz jednego dokumentu (co pozwala znacząco ograniczyć liczbę nadpisywanych na dyskach plików) oraz funkcjonuje dokładnie tak samo dla różnych środowisk informatycznych.