W historii naszej działalności doradczej oraz wdrożeniowej wielokrotnie mieliśmy do czynienia z realizacją projektów ukierunkowanych na poprawę jakości, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Coraz częściej organizacje dostrzegają znaczenie jakości w kształtowaniu swojej przewagi konkurencyjnej na rynku. Podejmowane są liczne próby reorganizacyjne i optymalizacyjne, jednak są one punktowe i nie obejmują całości związanej z systemem zarządzania jakością. W tym celu zdecydowaliśmy się na udostępnienie za darmo kompleksowego systemu audytowego, umożliwiającego przeprowadzenie samooceny systemu zarządzania jakością.
![](https://bdoadvisory.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grafika-1.jpg)
Zintegrowany Audyt Jakości jest częścią Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością. Podzieliliśmy go na osiem filarów tematycznych. Zawiera łącznie 74 pytania. Strukturę i zakres filarów opracowaliśmy na podstawie doświadczeń procesowych oraz wdrożeniowych naszych specjalistów:
- System zarządzania jakością – ukierunkowany na weryfikację i walidację podejścia całej organizacji do zarządzania jakością wraz z weryfikacją spójności z misją, wizją oraz strategią,
- Procedury i standardy – efektywne i niezawodne projektowanie procesów wewnątrz i na zewnątrz organizacji, sprawne zarządzanie zmianą i standaryzacja jako element utrzymania rozwoju,
- Zarządzanie jakością dostaw i rozwój dostawców – właściwe budowanie relacji z dostawcami wraz z zapewnieniem odpowiednio dobranych procesów kontrolnych,
- Sprawne procesy i ich walidacja – zapewnienie poprawnego i sprawnego wdrażania produktów, dopuszczania wyposażenia oraz monitorowania, rejestrowania i wdrażania działań zaradczych,
- Jakość wbudowana w proces – ocena elementów składowych niezbędnych do zapewnienia jakości wbudowanej w proces produkcyjny,
- Kontrola wyrobu – projektowanie oraz dostosowywanie systemów inspekcji wyrobów gotowych do wymagań klientów,
- Informacja zwrotna – budowa efektywnego i sprawnego systemu komunikacji oraz zarządzania informacją zwrotną,
- Nieustanne doskonalenie – ustrukturyzowana i sprawdzona w praktyce metodyka rozwiązywania problemów jakościowych wraz z kapitalizacją doświadczeń projakościowych.
Co zyskasz, decydując się na Zintegrowany Audyt Jakości? Przede wszystkim ocenę systemu zarządzania jakością: od poziomu strategicznego, aż do operacyjnego. Dzięki połączeniu elementów funkcjonalnych oraz procesowego zarządzania jakością kompleksowo przeanalizujesz w swojej firmie jakość: zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną. Audyt pozwoli Ci wyznaczyć jasny, klarowny cel rozwoju systemu, pomoże we właściwym doborze zasobów względem całej organizacji, a po zakończonym okresie wdrożeniowym – w utrzymaniu i rozwoju systemu.
![](https://bdoadvisory.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grafika-2.jpg)
Udział w Zintegrowanym Audycie Jakości jest całkowicie darmowy i przebiega według czterech głównych kroków. Krok pierwszy polega na wysłaniu zgłoszenia poprzez uzupełnienie formularza (link).
![](https://bdoadvisory.pl/wp-content/uploads/2020/12/Zrzut-ekranu-2021-05-12-o-08.36.44.png)
Na podstawie zgłoszenia zostaje przekazana użytkownikowi szczegółowa instrukcja postępowania wraz z dostępem do pytań audytowych. Po zakończonym procesie samooceny opracowywany jest raport podsumowujący, w którym znajdzie się:
- zestawienie uzyskanych wyników dla całego systemu oraz poszczególnych filarów,
- porównanie wyników Twojej organizacji do wyników innych uczestników badania,
- porównanie wyników Twojej organizacji do zweryfikowanego i potwierdzonego lidera.
Czwarty krok polega na opracowaniu kompleksowego planu naprawczego na podstawie przeprowadzonej samooceny oraz przesłanego raportu podsumowującego. Plan ten jest fundamentem efektywnego wdrożenia – pomoże uzyskać wymierne korzyści finansowe dla organizacji.
Zintegrowany System Zarządzania Jakością to zbiór najlepszych praktyk i doświadczeń z zakresu zarządzania jakością, zapewniający zrównoważony rozwój organizacji oraz uzyskanie wymiernych efektów finansowych. Dzięki swojej kompleksowości obejmuje zarządzanie jakością wewnątrz oraz na zewnątrz organizacji. Zapewnia właściwą alokację obszaru jakości w strategii organizacji, właściwy dobór zasobów oraz budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej. Stanowi bazę dla realizacji działań optymalizacyjnych, a równocześnie zapewnia utrzymanie uzyskiwanych wyników.